de ideale ochtendroutine

De ideale ochtendroutine

Wat een goede ochtendroutine is, is heel persoonlijk. Sporten, iets lezen, koffie drinken en niets doen, genieten van de ochtend, en misschien wel een combinatie van dat alles. Er is natuurlijk één ding dat echt niet kan ontbreken om je ochendroutine ideaal te maken en dat is een meditatie.

Met meditatie stem je jezelf af op een zo goed mogelijke stemming. De afwezigheid van gedachten (zowel positief als negatief) zorgt ervoor dat je in de meest pure staat van zijn terechtkomt. Door dat dagelijks 15 à 20 minuten te trainen, zet je de toon voor een positieve flow.

In de tijd voor je meditatie kun je jezelf een beetje helpen, door niet aan zaken te denken die negatieve emotie (of stress) veroorzaken. Probeer als je wakker wordt je een tijdje te richten op dingen die goed voelen. Je bed, het licht dat naar binnen schijnt, een leuke activiteit die je gaat doen, etc.

Als je vanuit die stemming positief momentum bouwt, dan gaat je meditatie nog gemakkelijker. Na je meditatie is je stemming optimaal en die neem je gedurende een (groot) deel van de dag mee. Geniet er van!


Heb je meer ondersteuning nodig om in flow te komen en blijven? Ik help je via conceptuele modellen en dialoog de touwtjes weer in handen te nemen. Maak een afspraak!